Grattis coach!

Tro det eller ej men idag blir den äldste i vårat lag ännu äldre och det är ingen av oss spelare som fyller år denna gången utan idag är det vår coach, Lars-Göran Eriksson som är födelsedagsbarn. Snillet föddes 22:a januari 1957, han jobbar som polis och hundförare och har ett smeknamn som är välkänt inom volleybollkretsar, nämligen Snillet. Här berättar Lars-Göran i en intervju på Sollentuna-vk.com om historien bakom smeknamnets uppkomst.
 
"Jag somnade under en kemilektion i årskurs 5 och läraren frågade då mig under min dvala vad skolrestaurangen bjöd på för mat till lunch, jag vaknade till och svarade utan att veta något saltpetersyra, Klassen skrattade och läraren sa att där sitter vårat snille. Alltid funnits med sedan detta." 
 
Eftersom vi är träningslediga idag blev det tyvärr ingen bild på coachen i vår kalashatt men Bella gnuggade sina geniknölar, plockade fram fantasin och lyckades åstadkomma detta fagra verk!
 
Grattis på födelsedagen Snillet!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så himla bra!

2014-01-22 @ 21:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0