#7 ANNA ANDERSEN

Namn: Anna Kajsa Maria Alderin Andersen
Född: 1987
Längd: 177cm
Civilstatus: Singel
Familj: Mamma Birgitta, 5 bröder och en syster
Husdjur: Jag har haft en hamster som hette Burre och guldfiskar
Jobb/Plugg: Jobbar som dokumentatör på ABB i Ludvika. Pluggade fyra år i USA på Northwood University och spelade även volleyboll där. I USA tog jag min kandidat examen i företagsekonomi med inriktning Hospitality Management.

Position: Center
Nummer på tröjan: 7
Spelat volleyboll i: Jag började i sjuan, så ca 10 år
Modersklubb: Sollentuna Volleyboll
Antal säsonger i damlaget: 2
Styrka på planen: Positiv och energisk

Fritidsintressen: Musik, mat, vänner och att skratta
Älsklings maträtt: Jag älskar mat
Bästa resan: Svårt att välja en resa, alla resor har haft sin egna charm. Att resa håller mig motiverad i livet.
Drömresmål: Resa runt i hela världen
Andra sporter jag utövat: Basket, dans, gymnastik, karate och badminton.
Favorit högtid: Midsommar och jul


Laget om Anna: Vi är så glada över att Anna kan kombinera sitt jobb i Ludvika med volleybollen i Sollentuna. Det märks varje gång Anna kan vara med och träna med laget, hon bidrar med mycket positiv energi som smittar av sig på oss andra. 


Anna till vardags:





Anna på planen: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0