Veckans SVKare

 
Maggie på och utamför planen.

Fullständigt namn och tröjnummer: Magdalena Persson Kjessel #11
Född: 1984
Position: Högerspiker
Längd: 180 cm                     
Klubbhistorik: Fostrad i Spårvägen VBK, sedan volleybollgymnasiet RIG, Örebro volley, Lee University i USA, Katrineholm VK, och så nu Sollentuna!

Sysselsättning: Är en nyutexaminerad statsvetare som sitter fast i jobbsökardjungeln, jobbar extra på hemtjänstföretag och har inte hunnit bli bitter riktigt ännu.
Hur kom det sig att du började spela volleyboll?: Jag såg pappa spela en turnering med sitt gamla lag i Vallentuna, och efter det provade jag på att spela lite. Tyckte det såg häftigt ut att slänga sig efter bollar. Sen var jag fast!

Favoritmat:
Kyckling – i alla dess kulinariska kompositioner. Helst riktigt starkt!
Favoritfärg: Regnbågen. Och svart såklart.
Husdjur: Katten Simona
Hårfärg: Ljusbrunt  
Kollar jag helst på på tv: Samhällsprogram och riktigt gottiga dokusåpor (allvar och nöje är en bra blandning)
Intressen utanför volleybollen: Älskar att resa, ha stora middagar, lösa korsord, långa bruncher på stan, filmmaraton, fest…

Favoritsport utanför volleyboll: Skidåkning, utför
Bakar helst: Kladdkaka (snabbt och uppskattat)
Favoritfiket: Mellqvist på Söder
Lyssnar på: Allt från house till opera.
Tycker om: Mitt underbart sköna lag
J
Fobier: Mörkrädd
Senaste filmen jag såg: Ponyo, animerad film av Hayao Miyazaki (gör sjukt bra filmer)  
Senaste boken jag läste: Breaking Dawn, Stephenie Meyers                                           

Stjärntecken: Kräfta
Dolda talanger: Är en jäkel på att skala pumpafrön.
Något man inte tror om mig: Kan inte hindra mig själv från att tralla med i 60- och 70-tals låtar.
Önskar jag mig i julklapp: En riktigt mysig jul
Just nu längtar jag efter: Julen
Visdomsord/motto: Det stora är inte att aldrig falla, utan att resa sig upp igen (kinesiskt ordspråk)
Förebilder: Min mor och min far
Förra årets nyårslöfte: Glömmer alltid nyårslöften
Detta årets nyårslöfte kommer bli: Göra mer saker som gör mig lycklig (och skriva det på små lappar så att jag inte glömmer)

Bästa matchfrillan: Har inte hittat den ännu…
Bästa volleybollminnet: Att ta SM-guldet förra året.  
Det bästa med vårt lag: Att vi är en grupp väldigt olika individer men vi har en stor respekt för varandras olikheter och bryr oss om varandra! Och så har vi en stor stark vilja att vinna - det är då det blir sådär riktigt kul att spela!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0