#3 SOFIA HARLIN

 
Namn: Sofia Harlin
Född: På Halloween! Alltså 31 Oktober, året var 1991.
Längd: 170cm
Civilstatus: Singel
Familj: Mamma Carin och Pappa Anders samt storesyrran Anna och lillsyrran Madeleine.
Husdjur: Min alldeles egna katt Missan och vår familjekatt Tusse.
Sysselsättning: Pluggar till gymnasielärare med ämnena Idrott & Hälsa och matematik el. Naturkunskap (har inte bestämt än), just nu läser jag år 2 av idrottsdelen på GIH.
Bor: Vallentuna, i ett minihus på tomten som pappa snickrat.

Position: Vänsterspiker.
Nummer på tröjan: 3
Spelat volleyboll i: I snart 10 år
Moderklubben: Vallentuna VK
Antal säsonger i damlaget: Detta blir min tredje
Styrka på planen: Pigg och rapp.

Fritidsintressen: Laga mat, måla, pyssla (gärna göra kort att skicka på posten), gå och strosa i köpcentrum, samt träning i alla dess former.
Älsklings maträtt: Stark mat! Mycket kryddor och vitlök. Utöver det har jag favoriten: Havregrynsgröt med nötter, mosad banan, salt och massvis med kanel. Till det blandar man risgrynsgröt med keso och häller på blåbärssoppa. Prova och du blir beroende! 
Bästa resan: Thailand. Det var då jag upptäckte det häftiga med att snorkla!
Drömresmål: Se The BIG Five i Afrika. Skulle även vilja åka till USA och Nya Zeeland.
Favorit Tv-programm: Det programmet jag följer är Bonde söker fru. Annars gillar jag Debatt och Halv åtta hos mig.
Andra sporter jag utövat: Fotboll höll jag på med ett bra tag, har även provat på simning.
Favorithögtid: Julafton! Älskar julmusiken med Christer Sjögren..
Detta visste ni inte om mig: Som 11 åring var jag hiphoppare.

Laget om Sofia: Sofia kommer varje träning med en stor portion energi och vilja som sprider sig som ringar på vatten. Hon ställer inte bara höga krav på sig själv utan på alla andra också. En riktig lagspelare som har sin största styrka i försvarsspelet.

 

Sofia på utflykt.



Sofia på planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0