emily turner

Emily Turner får årets Anchis minne stipendium av Svenska Volleybollförbundet, ett stipendium som går till kvinliga ledare som vill utveckla sin ledargärning. Emily är spelare i Sollentuna Volleys elitlag sedan fyra säsonger och är dessutom ungdomsledare med stort ansvar för återväxten i klubben.


Emily tog emot blommor efter herrarnas semifinal


Glad Emily Turner

Saxat från SVBF:s hemsida
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaVolleybollforbundet/ForeningForbundsinfo/Nyheter/Engagemangblevtillstipendium/

- Jag visste inte om att jag var nominerad, så jag blev jätteglad! Tack vare att jag varit ungdomstränare så länge har jag fått mycket erfarenhet som jag har nytta av, säger Emily Turner.

Hon började spela volleyboll när hon gick på högstadiet och startade ungdomsträningar redan ett år senare. Nu är hon i SM-slutspel med elitlaget, men ägnar samtidigt massor av tid ideellt till att träna yngre tjejer. Hon har gått Idrottsledarlinjen på gymnasiet, och har därigenom funnit inspiration från andra idrotter som hon tagit med sig som ledare i Sollentuna VK.

Vad är det som är så roligt med volleyboll?
- Jag har varit hästtjej och simmat tidigare, men volleyboll var den första bollsporten jag testade. Det är tillräckligt svårt för att det ska vara intressant. Det är många som lockas av volleyboll eftersom du måste ha många duktiga spelare. Du kan aldrig vara ensam på plan och vara bäst - lagkamraterna är oerhört viktiga.

Varför jobbar du med ledarskapet och ungdomar?
- Det började med att jag har haft så bra tränare som fått mig att tycka om volleyboll och peppat mig till att utvecklas även som tränare (red anm: Niclas Bagelius och bröderna Rönnqvist). Det är alltid kul att se spelarna utvecklas, ungdomar är så lättränade jämfört med äldre.

Emily kommer att få 5000 kronor i stipendium. Läs mer om Anchis minne här.
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaVolleybollforbundet/ForeningForbundsinfo/Utmarkelser/AnchisMinne-stipendium/

ImageSollentuna Volley är naturligtvis både glada och stolta över att Emily vunnit stipendiumet. För oss som genom åren sett henne engagera sig i både sin egen och Sollentunas ungdomars utveckling är hon en perfekt kandidat och en mycket värdig vinnare. Förutom att hon hunnit med och vinna JSM-guld, silver och brons så har hon varit med och utvecklat både Sollentunas flickor -91 samt -94. Nu för tiden jobbar hon som ideell tränare för B- och C-laget förutom egen träning i elitlaget.

Grattis Emily säger hela klubben.

ImageEmily på planen






                       GRATTIS EMILY !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0