Veckans SVK:are

  
Anna på och utanför planen.

Fullständigt namn och tröjnummer: Anna Eleonora Westerlund #8
Född: 22 september 1991
Position: Center
Längd: 183 cm
Klubbhistorik: Började min karriär som 9åring i HässleholmsVK och var klubben trogen fram till gymnasiet. Då var det RIG Falköping som gällde i tre år och det tredje året avslutades i somras.
Sysselsättning: Slavar i mejerit på Ica Maxi.

Hur kom det sig att du började spela volleyboll? Det var mammas fel (eller kanske förtjänst) att jag började. Hon har spelat volleyboll sen stenåldern och är fortfarande aktiv så det var ju inget snack om saken att barnen också skulle prova på samma sport. Dessutom spelade kusiner och mostrar också för samma klubb så volleybollen gick inte att undvika. och när jag väl hade börjat var jag fast...

Favoritmat:
Flygande Jakob och mormors hemmagjorda köttbullar
Favoritfärg: Lila
Husdjur: Katten Silvia (eller Missan som hon kallas)
Hårfärg: Brunt med lite kopparfärgade inslag skulle jag vilja säga
Kollar jag helst på på tv: Seinfeld och Ellen DeGeneres show ser jag gärna på
Favoritsport utanför volleyboll: Att titta på är nog simhopp, gymnastik och att utöva badminton.
Bakar helst: Lussebullar (när det är säsong för det)
Tycker om: Att åka frittfall och få det där härliga pirret i magen
Fobier: Bland det värsta jag vet är grodor och att vara i eller på mörkt vatten
Senaste filmen jag såg: E.T på bussen hem från Falköping
Senaste boken jag läste: Flickan under gatan av Roslund&Hellström
Stjärntecken: Jungfru
Dolda talanger: jag skulle inte kalla det talang men jag kan lyfta på ögonbrynen ett i taget och det brukar det inte vara många som kan.

Något man inte tror om mig:
tvättar händerna tusen gånger om dagen och är beroende av handkräm
Önskar jag mig i julklapp: Det har jag inte hunnit tänka på än... handkräm kanske :)
Just nu längtar jag efter: vår matchlediga helg som ska spenderas i Hässleholm
Visdomsord/motto: Gå och lägga sig?? Sova det kan man göra i graven. (eller på eftermiddagen efter jobbet)
Förra årets nyårslöfte: Kan inte minnas att jag hade något
Detta årets nyårslöfte kommer bli: Kommer förmodligen inte bli något för det går ju ändå inte att hålla
Bästa matchfrillan: Flätan i luggen går inte att spela utan
Bästa volleybollminnet: kan inte komma på något specifikt sådär men NM på Island var riktigt roligt.
Det bästa med vårt lag: Att alla är så glada och positiva


Kommentarer
Postat av: Cissi

du jag tror att det finns ett samband mellan att du tvättar händerna hela tiden och behöver handkräm.. ;) fungerar inte alcogel? (återfettande;) :D

2010-11-08 @ 16:08:08
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Anna

haha Jo det kan vara så att allt hänger ihop i en enda ond cirkel :)

2010-11-10 @ 15:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0